Tunnlar!

Då har jag fått svaret så nu behöver jag inte försöka gå in på Facebook mer. Tack Kristin!

I dag har vi varit till Cu Chi-tunnlarna. Vi tog lokalbussarna dit vilket tog totalt 2,5 timme enkel resa och kostade ca 4-5 kr! Det är enkelt att åka buss för det finns alltid en värd som säger till när vi ska av, även om vi inte sagt var vi ska. :) Om man ska till ett turistmål förstår dom det.

Tunnlarna var spännande. Det var nästan inga folk där vilket var skönt. Vi fick en guidad tur och var bara sex personer, bl.a. två svenska killar.
Att gå genom tunnlarna var spännande, trångt och en utmaning för både mig och Caroline. För henne pga att hon var rädd att det skulle vara klaustrofobiskt och för mig för att det fanns fladdermöss som flög över huvudet. Och det fanns inte mycket utrymme för jag gick så mycket på huk jag kunde och slog huvudet ett par gånger! Usch vad dom är äckliga! Men dom var iaf ganska små. Jag sprang (så gott det gick) bara igenom och vågade inte titta upp när jag gick förbi dom.
Nu kan vi båda känna oss stolta!

Nu är kl 20.40 här och vi kom nyss till hotellet. Nu ska vi duscha och sen gå och ta nån drink på en takterass. :)
Jo då, vi har det bra här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0