Helgen!

Mitt på dagen i lördags tog jag bilen och åkte till Sandra för det som skulle vara en heldag tillsammans. Vi tog en promenad och jag tog med mig kameran för att fota lite. Jag hade sån tur så jag lyckades få såna bilder som jag länge velat prova att ta, med lite längre slutartid då man tar kort på rinnande vatten, så det liksom blir rörelse i bilden. Ni ser resultatet längre ner. :)
Efter promenaden satt vi och pratade innan vi åkte hem till Sandras mamma, där hennes sambo Rolle bjöd oss på middag. Vi satt där och pratade några timmar.
Sandras bil stog hos dom också, eftersom den inte fungerar, så Rolle har försökt att laga den. Men han hade inte lyckats, men misstänkte att det kunde vara en ispropp och att den behövde stå inne i värme ett tag. Så hans förslag var att vi skulle bogsera den till macken, skjuta in den i tvätthallen och låta den stå där över natten, att jag skulle sova hos Sandra och att vi sedan hämtade den på morgonen. Efter några timmars funderande på om vi skulle lyckas med det, så bestämde vi oss till slut att försöka. Så halv elva på kvällen kopplade vi på hennes bil bakom min och körde iväg. Båda satt som gamla tanter, framåtlutad över ratten i varsin bil, skrattandes åt det vi skulle göra.
Vi kommer fram till macken och börjar skjuta på hennes bil. Framåt går det...en stund, tills det börjar bli uppförslut. Så på startmotorn tar sig Sandra framåt en bit, men precis vid ingången tar det stopp. Där var det för halt så hjulen snurrade. Vi försöker att hitta en lösning, letar sand att lägga vid däcken bl.a. Tänk er också mig stå och dra i bogserlinan medan Sandra kör på startmotorn, utan att bilen rör sig. :)
Till slut pratar Sandra med hennes mamma och dom kommer ner och hjälper oss att skjuta på. Då får vi till slut in den. :)
Sandra och jag åker hem till henne och lägger oss i sängen och kollar på film, men orkar inte så länge innan vi somnar.
Söndag morgon är det dags att åka och testa om bilen startar. Det gör den inte. Så då är det bara för oss att skjuta ut den igen. Det går lite bättre eftersom det inte är halt inne i hallen. :) Men vi inser ju att bilen kommer att börja rulla när den kommer över kanten. Det slutar med att Sandra springer och hoppar in i bilen för att kunna bromsa om den rullar för långt eller om någon bil kommer! Till slut står den iaf parkerad utanför macken, där vi lämnar den.
Tar sen en promenad igen och kollar efteråt klart på filmen. Jag kom hem kvart över fyra och Zelda hade varit själv i över ett dygn. :/
Sen blev det även middag hos mamma och pappa. Det var en intressant och mycket rolig helg. Det brukar ofta kunna hända roliga saker när vi ska göra nåt!




Kommentarer
Postat av: Kristin

Häftiga bilderna blev!!

2012-01-16 @ 22:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0