Monday morning

Glömde ju att berätta om min morgon. Jag var lite sen så jag tänkte ta bilen till jobbet. En hantverkare som var här och jobbade i grannlägenheten hade ställt sig bakom min bil så jag inte tog mig ut. Jag sa till honom och han följde med ut och flyttade sig. Han väntade på att jag skulle köra iväg för att sedan ställa sig där igen. Jag började skrapa rutorna men insåg snabbt att det inte skulle gå. Det var ren is som skrapan bara glider över. Bestämmer mig för att gå eftersom det nog skulle gå minst lika snabbt. Går fram till hantverkaren för att säga att han kan köra tillbaka för jag inte får bort isen utan måste gå i stället, varpå han säger "Men jag kör dig jag". "Nej men det behöver du inte göra" säger jag. "Jo, hoppa in så kör jag dig". Så det gjorde jag. :) Väldigt snällt av honom! Ibland ska man ju ha lite tur också! Det är inte alltid så dumt att ha hantverkare springande i huset. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0