Antagen!

I dag fick jag besked från skolan och jag kom in. :) Så nu väntar ett helt nytt liv i en helt ny stad...
Det bästa med att flytta, förutom att förhoppningsvis få en utbildning (jag ska ju ta mig igenom tre år först) är att bo i samma stad som syrran. Speciellt när jag snart ska bli moster. :) Att få se den lille växa upp under de första åren!
Samtidigt känns det såklart lite tråkigt att flytta ifrån alla fina vänner jag har här, och självklart mamma och pappa.
 
Jobbet är jag glad över att komma ifrån, men jag kommer att sakna många kollegor. Men även om det känns skönt att sluta så är det ju inte helt lätt att lämna tryggheten man har här. Ett fast jobb med fast inkomst, där man vet vad man ska göra och kan det ganska bra vid det här laget. Jobbet finns ju i och för sig kvar eftersom jag tar tjänstledigt, men jag har ju inga planer på att komma tillbaka till samma arbetsuppgifter. Företaget kan jag gå tillbaka till om jag får ett jobb jag gillar.
 
Nu hoppas jag bara att jag har hittat rätt utbildning och att den ger så många valmöjligheter som jag hoppats på. Det kommer dagar då jag blir tveksam och undrar vad det kommer att leda till, men skillnaden nu jämfört med tidigare gånger, är ju att jag faktiskt kommer att testa.
Jag håller tummarna att det blir bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0