Filmtips och kompismys

Jag tänkte tipsa om dom två senaste filmerna jag har sett. Dom går lite i samma tema och båda är baserade på verkliga händelser. Det gillar ju jag. Dom har mycket hjärta och själ och är fina, tänkvärda filmer.
 
Den första heter Dolphin Tale. Den handlar om en delfin som fastnar i fiskenät och blir så skadad så man måste ta bort stjärtfenan. Den måste då lära sig att simma utan stjärtfena, men det visar sig inte vara bra för delfinens ryggrad, så man försöker att hjälpa den med andra medel.
 
Den andra filmen heter Soul Surfer och handlar om en tjej som är surfare. Hon blir attackerad av en haj och förlorar en arm. Hon försöker då att lära sig surfa med bara en arm.
 
 
 
Den här veckan ser jag fram emot en massa kompismys. Det blir nog nånting med någon varje dag resten av veckan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0