Fotografering

Hade en trevlig kväll hos Adele i går. Hon bjöd på fika och vi satt och pratade i några timmar. Tog även en kort promenad runt kvarteret med hunden Lea. Även en av katterna följde med. :) Så gulligt när dom springer efter en hela vägen. Det är imponerande med Lea för det verkar ibland som om hon förstår människospråk för Adele och Niklas pratar till henne som till en människa och hon gör som dom säger. Så duktig hund. Och duktig på att flirta till sig gos. Det är svårt att låta bli att klappa henne när hon sitter och tittar på en med hennes söta hundögon. :)
 
I dag har jag varit hem till Anna och fotograferat. Hon ville ha kort på gården och hennes djur till hennes hemsida. Roligt att få fotografera lite. :) Det är ju inte alltid helt lätt att fota på djur, men det gick ganska bra ändå. Anna blev nöjd med många bilder i alla fall och även jag blev nöjd. Det roligaste var när vi skulle ta en bild på Anna och Mats tillsammans med alla sex hundarna! Att få alla att sitta still och titta mot mig. :) Men dom är ju väldigt väldresserade så det gick skapligt i alla fall, men att få alla att se bra ut är ju inte lätt även om dom sitter still! Jag lägger kanske ut några bilder sen, när jag lagt in dom i datorn.
 
I kväll kommer Emma och Jocke hem. Det ser jag fram emot! Jag hade tänkt ta en joggingtur nu på eftermiddagen innan jag skulle åka hem till mamma och pappa. Precis när jag skulle byta om till träningskläder tittar jag ut och det ösregnar. Jag väntar en stund och det lättar lite, så jag tänker att jag nog kan åka. Men så börjar det regna mer igen... Efter lite funderande kände jag att det ev. skulle bli lite sent så jag hoppade in i duschen. Tänkte att jag skulle hinna baka en blåbärspaj i stället då. När jag kommer ut ur duschen så har det börjat klarna upp igen. Så typiskt...
Men nu ska jag baka den där pajen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0