Härlig torsdagkväll

I dag har jag varit ganska less på jobbet. Precis som väntat fick jag inte ens ett tack för att jag stannade kvar igår. Inte ett ljud hörde jag om det i dag. Dom hade bara lagt in övertid i mitt schema. Känns ju ganska trist. Så jag kände inte direkt för att göra något extra i dag och tackade nej till att jobba över.
Men något som gjorde dagen lite bättre var ännu en härlig kund. En amerikanare, som verkligen pratade amerikansk engelska, som var så rolig. Han visste inte vad han skulle få för paket och frågade vad det var. När jag sa att det var dokument sa han ironiskt nåt i stil med "Yay, I can´t wait". Han tyckte inte det lät så roligt. :) När jag frågade om deras öppettider så sa han "We make videogames, we open when someone comes in and closes when we leave". :) Jag satt och skrattade när jag la på för det lät så roligt!
 
Efter jobbet åkte jag till Thérèse för att titta på deras nya hus. Jättefint och stort! Hon bjöd på god kycklingsallad och jordgubbar med grädde till efterrätt. Vi satt och pratade och hade det trevligt ute på gården. Erik hade fått larm (han är deltidsbrandman) så han kom inte hem efter sitt vanliga jobb, så det passade ju bra att jag var där i kväll. :)
 
Sen åkte jag till Måga för att ta en springtur. Jag sprang samma runda som innan och tänkte innan att jag verkligen ville förbättra tiden igen. Jag hade ju sprungit på ungefär samma tid dom senaste gångerna. Jag gick ut lite hårdare i början och försökte att verkligen avsluta bra och det blev bättre än jag hade hoppats på! Jag sänkte tiden med 40 sekunder från förra gången (35 sek från min tidigare bästa tid)! Det hade jag inte trott!
 
Nu måste jag sova, för jag börjar 7.00 i morgon. Det blir jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0