Helgen med systeryster

Har haft en mysig helg tillsammans med familjen. På lördag kväll kom ju Emma och Jocke hem. Vi åt grillat till middag och min blåbärspaj till efterrätt. Sen satt vi bara och umgicks och tittade på kronprinsessan Victorias födelsedagsfirande.
På söndagen tänkte vi åka till Stenegård i Järvsö och fikade. Vi började med att åka upp på Öjeberget för att titta på utsikten, men i ösregnet var det inte så mysigt. Vi bestämde oss för att åka hem i stället, så det blev fika hemma. På eftermiddagen blev det uppehåll, så jag, Emma och Jocke åkte till Sturmsgården för en fotosession. :) Jag agerade fotograf och dom var modeller. Jag ville testa att ta gravidfoton. Det blev faktiskt många fina bilder. Jag lägger ut några här nån dag, när jag har lite mer tid.
När vi kom hem igen hade vår moster kommit på besök. Hon var på väg hem till Småland från Frösön och skulle stanna över natten hos mamma och pappa. Trevligt att träffa henne, det var ca fem år sen! Det blev god middag med älggryta. Till efterrätt hade mamma gjort citronglassen som Tina och Lillbabs gjorde i Tinas sommarkök. Åååh vad god den var! Bland det godaste jag har ätit på länge tror jag! Så enkelt och ändå så gott. Det måste jag göra själv nån gång!
 
I dag åt jag, Emma och Jocke lunch på Finess, nachotallrik. Efter jobbet åt hela familjen pizza på Gamla stan. Sen åkte jag, Emma och Jocke och spelade minigolf. Kul! Emma vann trots magen. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0