Husvagnstripp

Efter en ganska sen kväll på fredagen vaknade jag tidigt på lördagen för att packa och göra mig klar. Jag, Kristin och Erika skulle åka till Laforsen för att ha en myshelg i Erikas husvagn. När jag var färdig att åka och skulle bära ner väskan så tappade jag den, rakt över tumnageln så den gick av. :/ Dålig start på dagen.
Men till slut kunde jag i alla fall åka och hämta upp Kristin och åka vidare till Erika där vi packade in all vår packning i hennes bil. Färden gick vidare till Laforsen där husvagnen stog. Vi satte oss utanför och pratade ett par timmar innan vi gick till en liten gömd badplats. Mysigt, men synd att det inte var soligt så vi kunde sola och bada.
 
  
 
Några timmar senare var det middagsdags. Vi grillade på engångsgrillar och det blev jättegott. Till det åt vi potatissallad, beasås och dallassallad. Mmm vad gott det var!
 
   
 
Sen högg vi in på godis och chips. :) Satt och pratade om allt möjligt. På kvällen kom Johan förbi och hälsade på en sväng, eftersom han var på väg hem från Åre. Vi gick runt och kikade lite på "campingplatsen" och nere vid vattnet. Såg ett par som fick en fisk. :)
 
  
 
När Johan åkt så fortsatte vi kvällen i husvagnen med en massa tjejsnack.
På söndagen när vi vaknade gjorde vi i ordning frukost. Sen spelade vi lite spel innan vi skulle ta med husvagnen och åka hem till Erika. Att få på husvagnen på bilen var inga problem för oss händiga tjejer. :) Gick hur bra som helst!
 
När jag kommit hem hade jag tänkt ta en joggingtur, men ville ta det lite lugnt en stund först och vara hemma med Zelda som varit själv i över ett dygn. Sen började det ösregna och fortsatte så hela kvällen, så det blev ingen träning. Samma sak har det varit i dag, bara regn och regn. Om det regnar i morgon ska jag springa ändå, men då får det nog bli runt kyrksjön, för det är nog alldeles för blött i skogen och risken för att halka på trädrötter är stor.
 
I dag har det ringt för fullt på jobbet, även om eftermiddagen blev lugnare. Jag och Kristin åkte till Finess och åt lunch, men det var så mycket folk så vi fick vänta ganska länge på att få beställa och sen ytterligare en stund att vänta på mat, så till slut fick vi slänga i oss maten på 10 minuter. Stressig lunch!
Var på Coop och handlade efter jobbet och även där var det en massa folk. Är det en massa semesterfirare som är ute tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0