Löpträning

I dag var det dags för en joggingtur igen. Skönt att jag tar mig iväg trots att jag är trött. Det har dock varit tungt dom senaste två gångerna. Jag har sprungit på ungefär samma tid tre av dom senaste fyra gångerna. En gång glömde jag ju klockan så den gången vet jag inte vad jag hade för tid. Det är ju bra att jag inte har sämre tid (förutom ca 5 sekunder i dag), trots att det är jobbigt, men jag har ju inte helle förbättrat mig något, men det kan jag ju inte räkna med att göra hela tiden.
Jag insåg i dag att den jobbigaste sträckan är precis innan vägen delar sig där man väljer 2,5 eller 3,5 km. Det gör ju att det känns väldigt jobbigt att ta den längre sträckan när jag är som tröttast. Men snart ska jag testa på den.
 
I dag kom jag även på att människor som springer verkar vara trevliga och heja på alla andra som springer. :) Alla som jag har mött efter spåret har hejat hittills (av dom som springer). Ungefär som motorcykelfolk! Det värsta är att man har andan i halsen och bara slänger ur sig ett hastigt, andfått "Hej" tillbaka. :)
 
 
 
Sex veckor kvar att jobba innan semester... Lååångt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0