Midsommarhelgen

Jag har haft en jättemysig midsommarhelg. Lugn och skön tillsammans med familjen.
På fredagen åkte jag, Emma och Jocke en sväng till Hembygdsgården där det var midsommarfirande. Vi betalade dock inte in oss så vi åkte ganska snabbt igen och köpte en mjukglass. Sen åkte vi hem till mamma och pappa och fikade. :) Ett tag senare var det dags för middag med sill, ägg, lax, prinskorv och lite annat. Gott! Till efterrätt blev det mammas goda jordgubbstårta. Emma skjutsade hem mig på kvällen, då hon numera håller sig nykter, eftersom hon har en liten bebis i magen. :) Jajamen, jag ska bli moster och som jag längtar!
 
   
 
På lördagen hämtade dom andra upp mig för att åka till Växbo. Vi gick runt och tittade i de olika butikerna och fikade. Vi fotograferade en del också och jag testade att experimentera med slutartiden. :) Vi såg även dom roligaste ankorna med tuppkam!
 
  
 
På kvällen gick jag, Emma och Jocke ut och åt med ett par av deras vänner. Vi gick på Morrins och det blev en favorit i repris för mig, plankstek med oxfilé! Åt även en Toast Skagen till förrätt. Gott var det!
 
På söndagen träffade jag Malena och hennes pojkvän Martin, som jag träffade för första gången. Vi åkte och fikade på Ljustorget. Trevligt! Jag och Malena planerade lite mer på vår eventuella 30-årspresent till oss själva, ett fallskärmshopp. :) Jag måste bara bestämma om jag ska lägga pengar på det nu när jag ska börja plugga.
Efteråt åkte jag till Måga och tog en springtur och jag sänkte tiden igen, med ytterligare 26 sekunder!
Senare kom Emma och Jocke en sväng för att träffa Zelda en gång till innan de åkte hem och hjälpte mig även att klippa hennes klor.
Sen åkte vi hem till mamma och pappa. Där fick jag en hårklippning av Emma, innan det var dags för middag och därefter hemfärd för de två blivande föräldrarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0