Veckan

Så vad har hänt efter att jag kom hem då?
Efter jobb torsdag och fredag åkte jag till mamma och pappa och åt middag på fredag kväll. Blev kvar där och vi kollade på film bl.a.
På lördag kväll var vi några tjejer som gick på restaurang Morrins här i Ljusdal och åt middag. Alla åt oxfiléplanka och det var riktigt gott! Sen gick vi hem till Adele och festade vidare. Några gick hem efter ett tag och Kristin gick ut. Jag och Adele kände inte för utgång så vi stannade kvar hos henne och pratade till klockan två på natten.

På söndagen följde jag med mamma och pappa till släkten i Duvberg utanför Sveg. Farmor fyllde år dagen efter så vi tänkte fira lite. Det blev tårta först. Senare fick min kusin ett sms från någon i byn, som hade sett björnar. Jag och kusinerna skyndade oss att åka dit för att titta om dom var kvar, vilket dom var! Första gången jag såg björnar i det vilda. Det var tre fjolårsungar som stog på vägen och vi kunde sitta och titta ganska länge innan dom försvann. När vi kommit tillbaka blev det snart god middag.

 
Den här veckan på jobbet har jag sprungit runt och hjälpt de nya och även gjort en del andra saker så jag har blivit trött i både fötter och rygg.
Efter jobbet på måndagen tog jag en springtur i Måga. Det kändes bra att jag orkade jogga hela vägen runt.
På tisdagen hade vi utbildning direkt efter jobbet, på Järnvägs. Vi blev först bjudna på en god buffé. När utbildningen var klar satt vi kvar och drack diverse drycker. En efter en gick hem och till slut var vi sex personer kvar. Vi beställde in lite mer att dricka och till slut stängde Järnvägs. Då cyklade vi hem till Jacke som bjöd på vin. Det blev en senare kväll än vi tänkt och jag kom nog i säng vid ett tror jag. Det blev en lite tung dag för oss dagen efter. :)
Resten av veckan har varit lugn och det blir nog även en lugn helg. Det kan behövas efter dessa två veckor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0