Wow!

I dag hade jag bestämt mig för att ta en joggingtur igen. Blev väldigt trött efter jobbet men tog mig ändå iväg, vilket känns bra. Blev även väldigt nöjd efteråt.
Första gången jag joggade den här rundan, 2,5 km, gjorde jag det på tiden 19,48. Andra gången blev tiden 19,40. Jag satte mitt första mål på att jogga samma runda under 19 minuter. I dag fick jag tiden 19,08 vilket blev betydligt bättre än jag trodde! Har alltså sänkt mig med 40 sekunder efter bara tre gånger. Det är jag nöjd med. I dag kändes det ju dessutom väldigt tungt och långsamt så jag blev glatt överraskad. :)

Vissa tycker kanske att det är väldigt dåliga tider, men om man aldrig har sprungit tidigare, mer än ett fåtal gånger per år när jag försökt att komma igång, så är jag bara nöjd över att orka jogga hela vägen runt.
Jag tänker inte börja jämföra mig med andra, utan bara med mig själv. Den här gången SKA det gå att hålla i det här och fortsätta förbättra resultaten och orka springa längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0