Fredag-lördag

Efter jobbet i fredags åkte jag till Sandra. Vi och barnen åt tacos. Sen kom Mattias och hämtade barnen och vi styrde Volvon mot Sundsvall. När vi kom fram körde vi en sväng förbi Stadt för att se om det var någon kö, vilket det inte var. Något vi däremot såg var Takidas turnébuss och någon (Sandra) blev väldigt exalterad. :) Vi körde vidare mot vandrarhemmet där vi skulle bo och checkade in runt åtta-tiden. Bytte om, sminkade oss och gjorde oss klara för kvällen. Vi gick mot Stadt och blev förvånade över hur nära vi bodde! Där kom vi in direkt, för det visade sig att själva insläppet till konserten var inne på Stadt och inte utanför. Men det var ingen kö så vi satte oss och tog en cider/öl.
Dom skulle börja släppa in halv elva och vid tio gick vi och ställde oss i kön, som bestod av ca tio pers. Vi bestämde oss för att gå på toaletten en i taget så vi inte förlorade våran plats och jag började. När Sandra sen var iväg så hörde jag att dom började prata om att släppa in tidigare för kön blockerade för servitriserna. Hjärtat började dunka, "Sandra måste hinna tillbaka!". "Vad gör jag om dom släpper in och Sandra inte är tillbaka?" Velade fram och tillbaka och skickade till slut ett sms om att hon skulle skynda sig. Hon hann som tur var tillbaka och hade inte heller sett mitt sms, vilket kanske var lika bra. :) Strax efter började dom släppa in och vi hamnade längst fram, till vänster om scenen så vi hade ena gitarristen rakt framför oss. Sandra var besviken över att inte hamna i mitten, men det blev bättre ändå där vi stog, för scenen var liten och man såg sångaren bra ändå. Dessutom fanns en liten plattform ut från scenen precis framför oss, där dom ibland ställde sig, vilket innebar att vi hade sångaren och gitarristen max en meter ifrån oss. :)
Konserten var jättebra. Den höll på i knappt 1,5 timme. Dom är verkligen bra liveartister som ger allt! Jag gillar dom mer och mer för varje gång. :) Det bästa enligt mig var min favoritlåt "You learn".
Efter att dom spelat klart var vi kvar på Stadt till dom stängde. Takida efterfestade där, men på ett avstängt område där bara inbjudna gäster fick vara. Vi funderade på hur man skulle göra för att få vara med, men såg sen att dom hade lappar som det stog Guest på. Typiskt. :) Vi fick bara sitta och titta på dom!
Fast när dom stängde kom Takida ut och Sandra lyckades få en kram av sångaren! :)

   


Ca klockan tre gick vi och la oss och vaknade klockan åtta. Klev upp nio och gjorde oss klara och städade lite i rummet. Sen åkte vi till Birsta och IKEA. Åt frukostbuffé på IKEA och sen blev det shopping! Ska försöka lägga ut bilder på det jag handlade om jag hinner. Det blev i alla fall några tröjor, pysselgrejor på Panduro och lite smått och gott på IKEA.
Efter tre på eftermiddagen åkte vi hemåt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0