Halvvägs till helg

Nu är onsdagen avklarad och det närmar sig helg igen. Jag har varit ganska trött i veckan, precis som jag förstog att jag skulle vara. Har ju inte heller lyckats lägga mig tidigt nån kväll.

I dag när jag kom hem och skulle öppna brevlådan för att se om jag fått nån post så har låset fastnat. För andra gången... Det går helt enkelt inte att vrida om nyckeln tillräckligt. När ska mina hyresvärdar förstå att kvalitet kostar lite mer? Jag får se när jag lyckas få upp låset. Mina hyresvärdar är dessutom på semester i en vecka till så dom kan inte heller hjälpa mig.

Till middag lagade jag i dag en tortellinigratäng. Jättegott var det. Men jag var visst lite tankspridd. När jag skulle ta en köttbuljong så var det ju meningen att jag skulle öppna den, släppa ner buljongtärningen i maten och sen gå till sopkorgen och slänga omslagspapperet. I stället öppnar jag förpackningen, går till sopkorgen och släpper ner buljongtärningen! Som tur var hade jag en till hemma. :)

Jag hade tänkt baka dumlekakor i dag men känner att jag inte riktigt hinner eller orkar så jag får se om jag hinner göra dom samtidigt som jag bakar fredagsfikat i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0