Bakdag

I dag har jag bakat hela dagen! Det är min tur att ha med fredagsfika till jobbet i morgon. Eftersom det var ledig dag så passade jag på att prova på att baka biskvier, som jag har varit lite sugen på att testa. Tycker dom blev helt ok för att vara första gången. :) Dom var ganska goda också, även om jag känner nu i efterhand att jag kanske hellre hade varit utan kaffesmaken. Receptet hittade jag på Linneas Skafferi. Jag gjorde dessutom en citronkaka. Hoppas den smakar bra!





Till middag blev det en repris på gårdagen, med med lite variation. En macka med bladspenat, körsbärstomater, avokado och ägg. Smarrigt!





När jag var och handlade senast köpte jag rakblad eftersom jag trodde att dom var slut, för jag hade inte hittat några i badrumsskåpet. Jag passade på att köpa den större förpackningen med åtta stycken. När jag skulle lägga in dom i badrumsskåpet kom jag att tänka på att det inte var så längesen jag hade köpt såna. Tyckte det var konstigt om jag redan hade använt alla. Det visade sig att känslan stämde, för när jag tittade lite extra hittade jag dom. Jag hade sju stycken kvar! Så nu behöver jag inte köpa rakblad på länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0