En vecka

Det har blivit dåligt med bloggande den här veckan så jag tänkte berätta lite om vad som hänt.
På jobbet har jag och Alexandra hållit utbildning hela veckan och det känns som att det går bra. Men jag har varit väldigt trött hela veckan, så jag har tyvärr inte orkat med några promenader. Inte blev det någon simning i onsdags heller.
På torsdagen skulle jag och Kristin ta en promenad, men vi bestämde oss för att gå på tjejkvällen som dom hade på köpingen i stället. Vi började med att äta på Järnvägspizzerian. Det blev en kebabtallrik för mig. Sen gick vi och tittade i ett par affärer, som var öppna till klockan 21.00 denna kväll. Jag köpte ett par klockor, eftersom min gamla inte gick att laga. Dom kostade bara 98 kr så jag passade på att köpa två i olika färger så man kan byta lite. :) Jag köpte även en mascara och just den här kvällen fick man en sminkborste på köpet. Vi tittade även på modevisningen dom hade. Sen blev det Let´s dance och New girl.
På jobbet fick vi en Manchester United-tröja, eftersom vi är sponsorer för dom.

 

I går var jag en kort sväng på köpingen igen. Jag var på Synoptik för att göra en synundersökning och som tur var hade det inte skett någon förändring. :) Sen gick jag till Wahlins och kikade lite, men sen gick jag hem igen. Var så himla trött igår också och hade ingen energi alls till att göra något. Jag blev bjuden på middag hos mamma och pappa så jag åkte dit och var där på kvällen.

I dag tog jag cykeln till Måga och tog en promenad med mamma och pappa. 5,7 km blev det. Oj vad annorlunda det är att gå där nu, efter stormen i vintras. Det är så mycket skog som är borta!
När jag kommit hem och duschat så var jag sugen på att baka. Gjorde Prästgårdsnötter (tror jag det hette), men det gick inte så bra. Gjorde först små kakor som jag tänkte testa att sätta ihop två och två, med choklad mellan. Det gick helt ok, men sen skulle jag göra några lite större som jag tänkte låta vara som dom är, men degen bara smulade sönder, så efter att jag gjort några stycken slängde jag resten av degen. Men dom smakar nog gott i alla fall. :) Sen gjorde jag chokladmuffins. Dom kan man ju alltid lita på! Det är svårt att misslyckas med dom. :) Båda recepten som jag använde finns i Sju sorters kakor.




I veckan jag har också haft nån fotosession med Zelda. :)
Här är några av bilderna...

  




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0