Saturday

Äntligen börjar det bli lite varmare ute verkar det som. Härligt. Det är en sån underbar tid nu, när det börjar grönska och man börjar känna lite goda dofter när man är ute.

Men jag måste verkligen lägga upp mina helger lite bättre. I dag har jag städat inför kvällen när Sandra och Marie kommer hit. Dessutom har jag äntligen sorterat in mina räkningar i pärmen. Jag tänker hela tiden att jag ska vara duktig och göra det direkt när jag betalat dom. Så blir det oftast inte. I stället lägger jag dom i lådan där pärmen ligger och tänker att jag ska göra det sen... Rätt vad det är så sitter jag där med räkningar från ett halvår bakåt som ska sorteras. Det tar ju så mycket längre tid då! Men nu är det i alla fall gjort och återigen tänker jag att jag ska göra det på en gång nästa gång. Får se hur det går.

I alla fall så har nu dagen gått och jag har visserligen fått en del bra saker gjorda. Som vanligt på lördagar har jag ju också hunnit slappa framför datorn. Och nu är klockan fyra och jag hinner inte ta den där promenaden som jag tänkte. :/
Jag måste börja med promenaden så den blir av. Annars fördriver jag tiden alldeles för oeffektivt, eftersom det viktigaste är att hinna med det jag måste göra.


Kollade med Sandra nu och dom dyker upp lite senare än jag tänkt, så nu ska jag åka till elljusspåret och ta en kort joggingtur i alla fall. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0