Äntligen helg...typ...

Dagen började med seminarium. Sen åkte jag och Emma (i min klass) till Slussen och gick och åt lunch på Café Fåtöljen. Ååå vilken god lunch det var! Bakad potatis med skagenröra. Till det ett jättegott bröd, förvånande jättegott bröd med frön! Och en sallad med en ananasskiva och apelsinklyfta till. Mums! 
Sen var det dags för oss att tillsammans med en annan klasskompis (i vår projektgrupp) åka till Nacka och vår fokusorganisation för att göra en liten intervju och spela in till nästa kurs. Efteråt tog jag en snabb sväng på stan innan jag åkte hem.
Gick även och storhandlade på ICA. Jag hade en värdecheck med 100 kr rabatt om jag handlade för minst 500 kr, så det var mitt mål. Av nån konstig anledning tog jag en korg i stället för vagn, eftersom mina storhandlingar inte brukar vara mycket större än att jag kan ta det i en korg och det blev tungt efter ett tag och jag insåg att jag inte kom upp i 500 kr med det jag hade skrivit på listan, så jag struntade i några saker och gick till kassan. Men det visade sig att jag inte var så långt ifrån 500 ändå... Så jag började fundera, ska jag strunta i det eller springa och hämta nåt mer... Men så sa jag till kassörskan att jag hade den och hon drog den ändå. Snällt. :) 
Jag skaffade även ett ICA-kort. Tänkte att det var lika bra när jag nu skulle handla mer än jag brukar. Lika bra att börja spara poäng direkt! 
 
I kväll äter jag min favoritlakrits Panda Original, men den är tyvärr slut nu. Tittar på X-Factor och filmen Diktatorn. Hade inte tänkt se den filmen först, men efter att ha sett trailern verkade den rolig. Men så här i efterhand visade det sig att jag hade rätt från början, det är inte min typ av humor. 
 
Lite skönt är det med helg, eftersom jag får sova så länge jag vill, men jag ska sitta och skriva hemtentan så det blir ju inte mycket till helg. Den första riktiga plugghelgen! Det kanske är slut på "smekmånaden" nu. ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0