Jobbjakt och middag

I dag var jag alltså ute på jobbjakt. Jag har nu lämnat mitt cv till sex butiker i Sundbyberg, plus en ansökan man skulle göra via företagets hemsida. Ska även besöka några butiker inne i stan tror jag, för man vet ju inte var det dyker upp något extrajobb. 
 
I kväll har jag, syster med familj och vår kusin Kristin med familj varit ute och ätit. Vi gick på Jensens Bøefhus och blev tyvärr inte nöjda. Allt verkade strula med vårt bord. När vi hade beställt maten väntade vi...och väntade...och väntade... Efter cirka 40 minuter skulle jag tro, kom förrätten och barnens mat. Förutom Olivias mat, ett av barnen alltså. Jag hade inte beställt någon förrätt så vi fick sitta och titta på när de andra åt. När servitrisen kom och hämtade tallrikarna frågade vi efter Olivias mat. Hon gick och frågade köket och kom tillbaka och sa att den snart skulle komma. Efter en stund kom hon återigen och sa att den strax var klar och att de skulle bjuda på en glass till efterrätt. Till slut fick hon den i alla fall. 
Ungefär 1,5 timme tror jag efter att vi gjorde beställningen kom varmrätten. En köttbit var kall som vi skickade tillbaka. Två köttbitar skulle vara medium, men en var blodig och en närmare välstekt. En av oss hade bett om grönsaker i stället för potatis, vilket hon fick, men tydligen ingick inte sås när man valde bort potatisen. Vilket skämt! Varför skulle man inte vilja ha sås bara för att man ber om grönsaker i stället för potatis? Hon fick i alla fall sås efter att ha bett om det. 
Gissa vad som också kom tillsammans med varmrätterna?! En till av Olivias mat! Ha ha...först fick hon ingen, sen fick hon två! 
Efterrätterna fick vi i alla fall lite snabbare och den var det inget fel på. Väldigt god cheescake åt jag. Men någon dricks fick dom inte från oss den här kvällen. Dom fick också veta att vi var missnöjda. 
Utöver alla dessa missöden så var det en trevlig kväll. Kul att träffa släkten som man inte träffar så ofta. 
Min söta systerson skötte sig utmärkt på sitt första restaurangbesök. Förresten har han nu fått sitt namn. Vilgot heter han, den sötaste lilla killen. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0