Sista seminariet

Nu har jag fått en ny tid för intervjun, så på måndag ska jag dit. :) 
I dag hade vi sista seminariet på kursen. Vi fick börja med att läsa igenom en låttext, som vi sen skulle skriva om i en ny genre. Jag skulle skriva den som en raptext och det var inte helt lätt på ungefär fem minuter. :) Jag har inte direkt jättestort "rapordförråd"! Andra genrer var t.ex. psalmtext, nyhetsartikel och politiskt tal. 
Sen gick vi igenom våra debattartiklar. Jag fick ganska mycket respons (kritik) av mina tre klasskamrater i responsgruppen, men ganska positiv respons av läraren. 
Efteråt satte vi oss i projektgruppen och skrev ihop vårt PM. Det är kanske inte helt färdigt, men vi kom ganska långt i alla fall. 
När jag kom hem tittade jag på film. The lucky one, den var jättebra. Jag älskar ju fina kärlekshistorier. :) 
I morgon startar nästa kurs. Lite synd, för den kursen vi har haft nu har varit rolig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0