Slapp vecka

På tisdag morgon lämnade vi in vår hemtenta, så nu väntar vi bara på betyget. Vi får vänta i upp till tre veckor. :/ Sen hade vi första föreläsningen på nästa kurs, men läraren var sjuk så vi hade en pensionerad vikare. Men han var rolig. :) Efteråt åkte jag hem och städade, lagade middag och bakade Non Stop-kakor. Mums! Såg även en bra film, The magic of Belle Isle. 
I går var jag ledig. Dagen spenderades med Emma. Vi bakade lussekatter och pepparkakor, drack julmust och lyssnade på julmusik. Utanför snöade det för fullt. :) Jättemysig dag! När bakningen var färdig fortsatte vi i julens tecken och åt risgrynsgröt till middag (med Jocke som hade kommit hem). Jag var kvar där och tittade på Bonde söker fru. Vilgot låg och sov ganska länge i min famn, upp över bröstet mot min axel så vi kramades och det var så mysigt. :) Tills han kräktes. ;) 
I dag blev vårt seminarium inställt eftersom läraren fortfarande är sjuk så jag fick en oplanerad ledig dag till. Började med att sova länge, eftersom jag är så trött hela tiden, delvis för att Zelda är så vild på nätterna just nu. Sen har jag diskat, slagit in alla julklappar som är inhandlade än så länge, ringt några samtal och i kväll tränat Bodycombat. 
 
Julbak. Vi hade ett litet missöde med lussedegen, som jäste över kanten på bunken. :) Just då hade jag fullt upp eftersom Emma satt och ammade. Jag sprang mellan utbakningen av pepparkakorna, ugnen där pepparkakor gräddades och lussedegen för att lyfta upp degen i bunken igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0