En underbar dag!

I dag har jag inte brytt mig ett dugg om träning och viktnedgång. I stället har jag fikat två gånger. Det får man en dag som denna, när jag har blivit moster! :)
Efter att ha ätit frukost och tagit det lugnt en stund (efter en natts sömn kan ju det behövas ;) ) så ställde jag mig och diskade. Då fick jag ett meddelande från Emma, att dom var på väg in till BB. Jag gick runt med ett leende på läpparna och fick ny energi.
Jag har strukit lite, satt upp sista gardinen, fållat upp en linnehandduk som jag köpte i somras och även sytt på nya "handtag/öglor" (kommer inte på vad det heter) på ett par handdukar, vilket jag har tänkt göra lääänge. Det var nog första gången jag satte mig vid symaskinen utan mammas hjälp. :)
 
Jag har även suttit och läst igenom mitt tal inför måndag några gånger. Jag är riktigt nervös över att behöva lära mig det utantill. I morgon blir det till att nöta, nöta, nöta... Och kanske träna. :) Jag ville inte gå och träna när jag väntade på att få höra från Emma.
 
Jag är i alla fall så glad över den lille pojken som kom till världen i dag! Längtar tills jag får träffa honom! Så fort föräldrarna är hemma vill jag åka dit. :) Blev så glad när Emma ringde, när allt var klart och dom hade landat lite, över att höra att allt gått bra och att jag är moster! Tänk att min syster är mamma! Hon kommer bli den bästa mamman och Joakim den bästa pappan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0