Shopping

I morse hade vi föreläsning som började redan 8.15 så det blev ännu en tidig morgon. Vi började med en ny delkurs i dag som handlar om att skriva och tala. Vi ska skriva några olika typer av texter och i grupper ska vi sedan läsa varandras texter och ge respons på dem. Den andra delen av kursen handlar om att skriva tal och redovisa dem muntligt. Även på talen ska vi ge respons till varandra. En spännande kurs, men även lite utmanande.
Jag måste lära mig att jag inte är ledig bara för att jag har en dag utan föreläsning och att kurserna drar i gång direkt. Det är lätt att tro att man kan ta det lite lugnt i början. :)
 
Efter föreläsningen i dag gick jag en kort sväng på stan. Jag köpte fyra tröjor. Egentligen känns det lite dumt att gå och shoppa när man har sån liten inkomst, men jag kände att jag behövde några höstiga baströjor.
 
 
Mina inköp, alla från H&M.
 
När jag kommit hem dammsög jag lägenheten, läste lite i en kursbok, åt lunch (ärtsoppa och macka), gick till Synoptik för att kolla mina senaste linser som jag provat. Direkt därifrån gick jag till World Class och tränade. Skönt! Nu har jag ju inte tränat på en vecka så det var på tiden. Körde samma övningar som med personliga tränaren plus 20 minuter på löpbandet. Första gången jag stog på ett löpband!
 
I kväll funderar jag på att möta upp Emma och Camilla (från skolan) och Emmas kompis på Söder, för att fira vår första tenta. :) Måste bestämma mig typ nu eftersom jag vill fixa till mig lite också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0