The speech

I dag var det alltså dags att hålla mitt första tal på skolan. Jag var lite lagom nervös innan, men när det var min tur att gå upp så blev jag mer nervös. Och självklart fick jag vänta nästan till sist också, jag som hade velat ha det överstökat. Men det gick väl ganska bra ändå och mina klasskamrater märkte inte av min nervositet, precis som jag inte märkte av deras. Efteråt fick vi feedback från vår responsgrupp (tre stycken i klassen) och läraren. Vi fick även en lapp från varje person i klassen (i vår seminariegrupp som är kanske 15 pers) med det som de tyckte var mest positivt med talet.
Förresten handlade mitt tal om frakter. :)
Det som jag nästan tycker var svårast var att ge respons på andras tal. Det är inte något jag känner att jag har kunskapen för, men det är bara att försöka.
Nästa tal är jag lite nervös inför också, för då ska vi inte ha något manus utan vi måste memorera det. Än så länge har jag ingen aning om vad jag ska tala om heller.
 
Efter seminariet köpte vi lite lunch på skolan och satt och planerade lite till projektarbetet, men jag tycker inte att vi kom så långt i planeringen.
Sen åkte jag i alla fall hem och tvättade. I kväll är det bara en lugn tv-kväll. Ulf Lundell är med på Skavlan. :) Tänka sig, han som inte gör så många intervjuer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0