Body Worlds

I dag åkte jag och mamma till Södertälje för att gå på utställningen Body Worlds. Det är en utställning om människokroppen, gjord med riktiga kroppar. Det är alltså döda människor som bevarats på ett särskilt sätt, så man kan visa hur olika delar av kroppen ser ut. Det finns ingen hud på människorna utan man ser skelett, muskler, blodkärl och organ. Det är riktigt häftigt och intressant. Det blir inte heller särskilt äckligt eftersom det mer ser ut som dockor, typ vaxdockor. Fast jag blev faktiskt lite yr en gång. Jag vet inte om det berodde på utställningen eller om det var min förkylning som jag åkt på, samt ev. vätskebrist eller att jag inte ätit något annat än frukost. Eller kanske en kombination av alltihop. Jag är ju lite känslig för sånt som har med kroppen att göra, men det brukar oftast vara med min egen kropp, om man till exempel ska göra något typ av ingrepp. Men det kan vara så att jag började tänka lite för mycket på vad det faktiskt var jag gick och tittade på. Men när jag hade suttit ner en liten stund och gått och druckit lite vatten så var det bra igen.
Efter lite fika så åkte vi in till stan och gick runt lite. Jag köpte ett par kursböcker. Sen åkte jag hem och har tagit det ganska lugnt. Plockade upp någon låda så jag fick nånting gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0