Dag 4

Inte bara dag fyra som student utan även dag fyra med falukorv till middag. Ha ha... I måndags åt vi ugnstekt falukorv hos Emma och Jocke. På tisdag gick jag och handlade på Hemköp och köpte en falukorv, som jag har gjort i ordning med pasta i tre dagar. Jag har varierat mellan pastahjul och vanliga makaroner. :) I morgon ska jag gå och handla, så jag har lite mer att välja på.
 
I morse hade jag alarmet ställt på 8.00, trots att jag började 13.00 på skolan. Klev upp och duschade och gjorde mig i ordning. Sen satt jag och pluggade medan jag väntade på en leverans av en kyl och frys som vi har köpt, eftersom den som fanns i lägenheten var en mindre kyl med ett frysfack.
13.00-14.30 hade vi seminarium på skolan, då vi gick igenom övningarna som vi hade fått. Jag hade rätt på mycket och det jag inte riktigt hade koll på fick jag lite bättre koll på. :) Vi satt och diskuterade i mindre grupper och man lär sig mycket av det. Vi fick även presentera oss för varandra. En person var äldre än mig, ganska mycket äldre, och alla andra var några år yngre. Vissa sa nog inget om ålder, så dom vet jag ju inte. Vi var hälften av kursdeltagarna i dag så det kan ju finnas några i min ålder i den andra halvan. :)
En av tjejerna jag pratade med den första dagen har jag fortsatt att prata med under veckan och hon är trevlig. I dag gjorde vi även sällskap till Centralen när vi slutat för dagen. Hon kommer från Köping så vi har kanske lite gemensamt eftersom vi är från lite mindre ställen. Många verkar vara stockholmare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0