Hemmadag

I dag har jag varit på Synoptik för ännu en synundersökning. Hon tyckte inte vi skulle gå upp mer i styrka, men jag ska prova en annan sort för hon tyckte inte att linsen jag hade nu satt riktigt bra.
På vägen hem hittade jag en mysig butik att kika in i. Ungefär som Kardemumma i Ljusdal, men lite mindre. Sen gick jag på Åhléns, som jag har alldeles runt hörnet från mig. Skulle titta efter några saker jag behöver, men hittade bara en hylla till duschen. En sån som man kan ha schampoflaskor och sånt på. Eftersom det är kakel så köpte jag en med sugproppar, men efter att ha satt upp den ett antal gånger och den ramlat ner igen så har jag nästan gett upp. Varför finns det aldrig bra sugproppar?
 
I dag är vi i alla fall ledig från skolan så jag kommer nog att vara hemma hela dagen och plugga. Lite då och då diskar jag nog en omgång med porslin som har varit nerpackat med tidningspapper, så jag kan ställa in lite mer i skåpen. Jag längtar tills jag är färdig med lägenheten så jag inte behöver tänka på det mer. Jag vill till exempel börja träna, men när jag har en massa att fixa här hemma blir det att jag gör det i stället. Dessutom måste jag bli frisk innan jag kan köra igång med träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0