Plugget

I går hade vi seminarium igen och det är alltid bra att få diskutera det man övat på. Det klarnar lite i alla fall, men nu är det så många delar och konstiga grammatiska ord att hålla reda på så jag vet inte hur jag ska hålla isär allt!
Seminariet höll på i 1,5 timme, så det känns som att man knappt hinner komma dit innan man ska hem igen. :)
 
I dag började vi tidigt, 8.15. Vi hade föreläsning till 10.00 och sen satte vi i projektgruppen oss och diskuterade företag som vi skulle kunna jobba med. Det är inte lätt att bestämma sig. Vi har flera idéer men har inte riktigt bestämt oss än.
I dag var det även välkomstdag för nya studenter på skolan som vi gick på. Det var några föreläsningar, bland annat av rektorn, studentkåren, en studievägledare och bäst av allt, Alexandra Pascalidou. Hon har läst några kurser på Stockholms universitet och pratade om hur det är att studera, vad det innebär nu och i framtiden. Hon utgick mycket från sig själv. Det var jätteroligt och inspirerande att lyssna på henne. Hon var väldigt avslappnad, rolig och lättsam. Det kändes spontant även om det kanske inte var det.
Efter föreläsningarna fick man mingla runt. Det var en massa olika föreningar och sånt som hade bord med informationsblad, godis och annat att ta med sig och som berättade om vad dom gör. Det bjöds även på korv med bröd. Efteråt gick jag och Camilla, en tjej i min grupp, och tittade på träningshallen vid universitetet för att se vad dom har för träning och vad det kostar.
Det blev en ovanligt lång dag på skolan alltså. :) När jag kom hem satte jag mig och renskrev mina anteckningar från alla föreläsningar och jag har nu åtta sidor grammatik att lära mig. Då är vi inte klar med allt än, så det blir nog några fler sidor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0