World class

I dag hade vi föreläsning klockan 11.00. Skönt att ha lite sovmorgon och även att slippa trängas lika mycket i tunnelbanan. :) Efteråt åkte jag till Sundbyberg och innan jag gick hem gick jag till World Class. Jag tänkte titta lite mer vad som fanns i träningsväg och även kolla vad det kostade. Direkt när jag kom innanför dörren kom ägaren och mötte mig, presenterade sig och tog i hand. Han har nog bra koll på vilka som tränar där och vilka som är nya. Han började direkt berätta vad som fanns. Det är både gym och Les Mills-pass där. Les Mills är ju samma pass som jag har tränat i Ljusdal, plus några till. Dom hade studentrabatt, precis som jag trodde och hoppades.
 
Efter att ha pratat en stund så bestämde jag mig för att bli medlem och börja träna där. Det är ju perfekt att kunna träna i Sundbyberg. Dessutom kan jag ju ibland träna på dagtid när jag är ledig, eller har föreläsning tidigt eller sent.
När jag hade blivit fotograferad och fått mitt World Class-kort så frågade han om jag var sugen på att testa nåt pass redan i kväll. Jag tittade på schemat och såg att det var Bodycombat, så det var lika bra att köra igång direkt. :) 
 
Sen var han snäll och visade mig runt. Väldigt trevligt tycker jag, eftersom det aldrig är roligt att komma dit första gången och inte veta var man ska. Han visade var omklädningsrummet var, där det finns dusch och bastu. Sen fick jag se var mattor och sånt finns, var gruppassen är, gymmet, spinningcyklarna och lite annat.
När rundturen var klar gick jag hem och gjorde en smoothie till lunch, eftersom klockan redan hade blivit halv tre och jag bara hade ätit lite fil och flingor på morgonen. Sen satte jag mig och pluggade lite. Jag tittade på gamla tentor från den här kursen och då blev jag lite nervös inför tentan. Det är mycket att lära sig och hålla reda på. Nu blir det lite hårdare plugg närmaste 1,5 veckan.
 
Efter att ha ätit middag lite för sent var det dags att göra sig klar för träningen. När jag gick dit kände jag mig lite stressad för jag kom iväg senare än jag hade tänkt och jag visste ju inte hur lång tid det tog att gå, men det tog bara omkring tio minuter, om ens det när jag gick i lite raskare takt.
Passet var roligt, men jobbigt! Det märks att jag inte har tränat på ett tag. Det var mycket benträning, så när jag skulle gå hem kändes det i den branta backen, rulltrappan som inte gick och mina tre trappor till lägenheten!
Konstigt nog var det ganska lite folk även här på Bodycombat-passet. Förstår inte att det inte drar mer folk. Det är ju så roligt. :) Här behöver man förhoppningsvis inte oroa sig över att det inte ska finnas kvar på grund av brist på ledare eller deltagare.
 
I kväll har jag tittat på första avsnittet av Hela Sverige bakar. Jag var ju lite småsugen på att söka dit, men jag tror inte jag hade klarat det. Men det är roligt att titta på, förutom att man blir så sugen på att smaka allt och att baka själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0