Barnvakt

I går under dagen satt jag och pluggade på engelskans historia inför tentan. Framåt kvällen, efter min tortillasmiddag, åkte jag till stan till en restaurang där Emma, Jocke och Jockes syskon/plastsyskon med respektive satt och åt. Vilgot var såklart med och jag var där för att hämta upp honom. Med Vilgot i barnvagnen tog jag tunnelbanan och åkte hem till Emma och Jocke. Väl hemma bytte jag blöja på Vilgot och gjorde sen i ordning gröt. Han åt jätteduktigt tills gröten tog slut. Trots att han var ganska trött så satt han och var så glad.
Efter kvällsmaten så var det dags för honom att sova. Han grät ingenting och jag kunde lägga honom i sängen nästan direkt, men han låg vaken ett tag och tittade och vred på sig. Till slut så somnade han i alla fall. Jag satte mig och tittade på tv och åt naturgodis. Jag unnade mig dessutom några av mina favoriter i stället för att bara äta nötter. Det tyckte jag att jag var värd efter att inte ha ätit något onyttigt på nästan två veckor. Det är ju ändå bättre än att äta godis och jag äter ju betydligt mindre av dem än om jag skulle ha köpt vanligt godis. :) 
Efter att ha sovit kanske en timme så vaknade Vilgot till och grät lite så jag tog upp honom i famnen och vaggade honom en stund, tills han somnade i min famn och jag kunde lägga ner honom i sängen igen. Omkring en timme senare kom föräldrarna hem efter en trevlig kväll på Friends arena. Deras första kväll utan Vilgot och allt gick ju så bra. :) Det kan ju inte gå annat än bra när man har världens snällaste och gladaste lilla kille att ta hand om! 
 
Emma skjutsade senare upp mig till tunnelbanan och på T-centralen när jag skulle byta tåg så hade jag en väldig tur. Jag funderade på att springa till pendeltåget, men hade bara fyra minuter på mig och orkade inte chansa, så jag gick lugnt ner till tunnelbanan. Den skulle inte gå förrän om tolv minuter stod det. När jag kom ner till där tåget går ifrån så hade precis ett tåg kommit och jag antog att det var det andra tåget än det jag kan åka, så jag tog det lugnt. Men när jag kom fram och såg vad det stod på tavlan så såg jag att det stod Hjulsta (min linje) så jag skyndade mig att hoppa på. Lite osäker på om det verkligen var rätt så satte jag mig i alla fall. Eftersom de går till samma stationer i början så är det ju inte hela världen om man hoppar på fel tåg för man har några stationer på sig att byta, men det visade sig vara rätt ändå. Skönt att jag slapp vänta i tolv minuter och att jag struntade i att springa till pendeltåget! 

Kommentarer
Postat av: Kristin

Mysigt att vara barnvakt! Och att det gick så bra :) Kram

Svar: Ja, det var jättemysigt att få ta hand om goungen själv en stund!
Lena

2013-04-14 @ 14:54:23
URL: http://www.kristinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0