Dan före dan

I dag har jag faktiskt inte pluggat så mycket, trots att jag har tenta i morgon. Man kan inte tro att det är tenta i morgon, för så här lugn brukar jag inte vara dagen innan. Jag har känt att jag ändå kan så pass mycket så jag borde klara tentan så länge jag tar det lugnt och tänker igenom svaren noga. Jag tror inte att det skulle ge så mycket att sitta och nöta allt i dag också för jag vet inte om jag kommer att lära mig så mycket mer ändå. Om jag inte skulle klara tentan så beror det antagligen på att det kommer frågor på sånt som jag inte har fokuserat på och då skulle det inte hjälpa att sitta och läsa i dag. 
Jag började i alla fall dagen med att repetera och gå igenom mina anteckningar och då kändes det som sagt bra. Jag har även gått och tänkt på termer under dagen och tänkt igenom vad de betyder så att jag vet att jag fortfarande kommer ihåg dem. :) 
Annars har jag tvättat och bakat muffins i dag. Inte vilka muffins som helst, utan nyttiga matmuffins. Tyvärr blev de inte riktigt färdiggräddade. :/ De smakar säkert ganska bra om de blir helt färdiggräddade så jag ska nog ge receptet en chans till. Jag tittade igenom min receptbok med lite nyttigare bakverk/bröd som jag tyvärr inte använt än, men jag hittade många recept som verkade bra så jag ska bli duktigare på att baka nyttigare fikabröd. 
 
På eftermiddagen tog jag en härlig promenad i finvädret. Det var riktigt varmt och skönt i dag, men det blåste ganska mycket. Sen har jag börjat att läsa lite inför uppsatsen som jag ska börja med i morgon efter tentan. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0