En helg har gått

Jag börjar med att berätta om min fredag, eftersom det har varit fullt upp och jag inte hunnit blogga på några dagar. Jag mötte upp Emma och Vilgot på stan och vi gick och kikade i några affärer. Målet var bland annat att hitta en klänning till dopet till mig, vilket jag inte hade några högre förväntningar på att göra. Men redan i den första affären där vi tittade på kläder så hittade jag en del att prova och hittade faktiskt en klänning som passade bra. Dessutom hittade jag en fin vit blus som jag bestämde mig för att köpa, trots att jag tyckte att den kanske kostade lite mer än vad jag hade velat betala för den. Priset var i och för sig bara 300 kr, men ändå. Väl i kassan visade det sig att jag hade gjort ett riktigt fynd, för den var på rea och kostade bara 50 kr! Yes! Vilken tur att jag köpte den ändå. :)
Jag fyndade även lite mer när jag skulle köpa schampo och balsam. Jag hittade en förpackning med både och, där priset för båda flaskorna var ungefär samma pris som en flaska normalt kostade. Det blir ganska mycket billigare eftersom jag köper frisörprodukter. :)
Efter lite shopping och lunch åkte vi sen hem till Emma och Jocke. Där fick jag bland annat en klippning av Emma. Skönt att bli korthårig igen. :) Vi köpte även hem pizza, vilket jag inte har ätit på ett tag. Jag köpte en barnpizza och så drack jag ett glas coca-cola, trots att jag inte hade tänkt dricka läsk under den här månaden. Jag märker dock att jag börjar släppa lite på gränserna nu när det är så nära! Tyvärr märks det även på vikten. Jag har ju gått ner mycket mindre än jag hade önskat.... Det märks att man får svårare att gå ner i vikt och lättare att gå upp i vikt när man "kommer upp i åren".
Efter att vi tittat på Let´s dance åkte jag i alla fall hem, efter en mysig heldag med syrran och systersonen. :)
 
På lördagen åkte jag och jobbade. Jag jobbade mellan 10.30 och 18.00 och sen åkte jag till stan för att möta upp Camilla. Vi gick runt på Söder en stund och letade en restaurang och gick till slut till en turkisk restaurang. Där åt vi jättegott kycklingspett med ris, potatis och tzatziki. Jättegod mat och bra priser hade de. Efter middagen gick vi på bio och såg Oz - The great and powerful. Det var en fin och mysig film och absolut sevärd.
 
I dag har jag städat lite och sen bjudit Emma och Jocke på middag. Vilgot var ju också med men han fick ju sin middag från Emma. ;) Sen fick jag hjälp av Jocke att klippa Zeldas klor. Efteråt var det dags att skjutsa Zelda till sin kattvakt för en vecka. Malin är snäll och ställer upp och tar hand om henne eftersom jag ska åka bort till helgen. För att få dit henne var jag tvungen att ta hjälp av Emma och Jocke, som åker till Örnsköldsvik i morgon, så därför får Zelda vara hos Malin en hel vecka. Det känns bra att lämna henne där eftersom Malin tycker om katter och ser fram emot att ha en katt i några dagar. :) Efter att ha suttit och pratat en stund med henne så åkte jag hem. Nu tänkte jag titta på film, den sista Twilight-filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0