Frestelser

I går blev det halvdagsjobb och i dag heldagsjobb. Båda dagarna har det bjudits på tårta och i dag var det även en kollega som bjöd på morotskaka, en av de godaste som vissa hade ätit tydligen. Själv vet jag ju inte, eftersom jag inte smakat på något av det som bjudits. Jag har satts på prov några gånger, men när jag väl bestämt mig för något så är jag envis och har faktiskt karaktär. :) Nu är det jag mindre än en vecka kvar så nu är det ju bara att köra på! På lördag blir det också en liten utmaning då jag ska på bio, men jag tänkte faktiskt ta med mig naturgodis och då även lite annat än nötter. Jag var och handlade det i dag och köpte även med mig en melon, för att ha något gott i kväll så jag inte börjar äta på naturgodiset. :) Det är kanske dumt att jag äter naturgodis, för det är väl att fuska kanske eftersom det faktiskt är godis med socker. Men jag känner mig ändå nöjd över att ha klarat den här månaden så bra. Jag har ju faktiskt haft en del frestelser här hemma som jag inte har rört på hela månaden, två sorters muffins och bragokex. Det enda "fusket" under månaden är lite naturgodis en lördag, lakrits och fika förra helgen (som jag hade bestämt redan från början att jag fick äta) och så naturgodis igen på lördag. 
 
I dag fick vi betyget för senaste tentan och det gick över förväntan. Jag fick ett B! :) Då blev jag glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0