Lakritsfestivalen

I dag var jag, mamma och Emma på Lakritsfestivalen. Det fanns många olika lakritstillverkare på plats, som bjöd på smakprov och sålde sina godsaker. Man ville smaka på allt men märkte ganska snabbt att man var tvungen att avstå från några smakprov för att orka med! Jag kände efter en stund hur jag blev lite mätt och stinn i magen, men man kunde ju inte låta bli att prova några sorter till ändå. :) Det var svårt att välja vad man skulle köpa med sig hem och det blev en hel del inköp. Jag köpte några olika lakritssorter som jag nu har tänkt spara till maj månad. :) Jag hade väldigt gärna velat köpa med mig choklad också, chokladtryfflar och sånt, som också fanns där men jag kände att det kanske var dumt att ha sånt liggande. Man vill ju inte att det ska hinna bli dåligt innan jag äter det. Jag får gå till en sån butik och köpa nån annan gång istället. :) 
På vägen ut smakade vi marschmallows med vit choklad, som fanns i en chokladfontän vid in- och utgången. Det var helt gudomligt gott! :) Det hade jag kunnat äta mycket mer av, men "som tur var" så var man ju lite mätt. 
 
Vi gick sen till Söder där vi efter en stund mötte upp pappa och Jocke som hade varit på stan. Vi hade tänkt äta middag på restaurangen i huset där Emma bodde tidigare, en jättebra grekisk restaurang. Tyvärr hade de fullbokat så vi fick gå vidare. I stället gick vi på Helenes krog och åt god middag. Jag åt biff som var väldigt god, tillsammans med klyftpotatis, beasås och en "Jack Daniels-sås". Eftersom jag ändå hade dispens den här dagen när det gäller min nyttiga månad så passade jag på att ta en cider till maten. Efteråt åkte vi hem till Emma och Jocke och köpte med oss en tårta, eftersom Vilgot fyller sex månader i dag. :) Så jag fortsatte att unna mig och tog både tårta och en kaka! Gott var det i dag, men nu fortsätter jag på den nyttiga linjen och lakritset jag köpte får förbli oöppnat ett tag till. :)
Jag ska försöka att komma ihåg känslan jag hade på eftermiddagen, när jag hade ätit för mycket godis och inte var ett dugg hungrig och bara kände mig stinn i magen. Den känslan är inte rolig och det är så mycket bättre om man kan hålla sig till att bara äta något litet och sen vara nöjd. Då mår man ju mycket bättre i längden. :) 
 
Nu ska det bli skönt att sova och att få lägga sig och vila benen, som värker efter att ha gått och stått i flera timmar i dag. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0