På skolan

I dag hade vi en föreläsning och efteråt satt jag, Emma och Camilla kvar i några timmar och pluggade inför tentan. Det känns helt okej inför tentan och jag tycker att jag kan ganska mycket, men det är ändå svårt att säga hur det kommer att gå. Det finns ju en risk att det kommer frågor på det jag inte kan eller att man bara gör fel trots att man vet hur man ska göra. Jag ska verkligen ta det lugnt och tänka igenom varje svar. Vi har tre timmar på oss så det finns gott om tid. När jag har testat tidigare tentor så har det ju kanske gått på en kvart eller nåt. :) 
 
När jag kom hem var det bara att byta om för då skulle jag och Malena ta en promenad. 
 
I dag fick vi betyg på en skrivuppgift som handlade om att skriva ett formellt brev, ett svar på ett klagomålsbrev (på engelska). Eftersom jag har skrivit en del liknande mail så ville jag ju gärna att det skulle gå bra, men läraren berättade på hans senaste lektion att de flesta hade fått ett sämre betyg än på sin förra uppgift och att det är svårare än man tror att skriva ett sådant brev, så jag hade förberett mig på ett ganska dåligt betyg. Som tur var så hade jag dock fått ett B, vilket var bättre än på den förra uppgiften! Skönt, för då har jag kanske gjort det bra även på jobbet när jag skrivit sådana mail. Jag kanske hade kunnat få ett ännu bättre betyg om han hade förstått vad jag hade gjort när det gällde en sak som han påpekade. Jag mailade honom för jag kände att jag ville förklara hur jag hade tänkt. 
 
I dag åkte även vårjackan (premiär med jackan jag köpte i vintras) och sneakers på för första gången i år! Dåligt väder, men bra temperatur. I morgon hoppas jag på sol! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0