Plugg å plugg

I går hade vi en sen föreläsning som inte började förrän 15.00, så då hann jag plugga lite innan jag åkte till skolan. Efter föreläsningen åkte jag till Emma och Jocke. Vi åt först middag och sen var det dags för mig att vara med och ge Vilgot mat och att natta honom, för att förbereda mig för att vara barnvakt. Jag gjorde gröt till honom och han åt duktigt, men det är svårt att få i honom den. Inte för att han inte vill äta, utan för att han inte har fått in det där med att gapa ännu. :) Men till slut så hade han fått i sig all gröt. Sen bytte jag blöja på honom och fick ge honom lite ersättning innan han skulle sova. När jag skulle lägga honom så var han ledsen ett tag så jag stog och vaggade honom och sjöng för honom. Efter några försök så somnade han. Jag tyckte det gick bra och jag känner mig redo för att vara barnvakt. I morgon blir det upp till bevis när jag ska fixa allting själv. :) 
 
I dag har jag bara varit hemma och pluggat. Efter att ha pluggat i några timmar, med några små pauser, så testade jag en gammal tenta igen och det gick bättre än förra gången, men det är så många olika termer som man ska lära sig och jag förstår inte hur man ska lära sig allt. Återigen känner jag att även om jag lär mig mycket om de olika delarna så kan man ha otur och få frågor på något annat eftersom det är några få frågor per del. :/ 
I kväll hade jag tänkt unna mig lite gott i form av tortillas till middag och naturgodis till kvällen, men jag blev så trött på eftermiddag och orkade inte göra mig i ordning för att gå till affären. I stället blev det makaroner och korv till middag och så tänkte jag unna mig smörgåsrån med ost till kvällsfikat. :) Det andra får vänta till i morgon. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0