Tentaplugget börjar

I dag har vi haft en föreläsning och sen åkte jag hem och började förbereda mig för tentaplugg. Om en vecka har vi tenta. Jag började med att testa att göra en gammal tenta och det gick jättedåligt. Till och med det som jag trodde att jag kunde hade jag fel på. :/ Det kändes ju mindre bra... Jag har dock förhoppningar om att jag ska lära mig tillräckligt mycket för att klara tentan. Problemet är att tentan inte är så stor, men att det är många olika delar och några få frågor per del, vilket gör att man behöver kunna alla delar för att känna sig någorlunda lugn. Man kan inte fokusera på ett par delar och lära sig det perfekt, för då riskerar man ju att inte bli godkänd. 
En annan sak som har rört till det lite är att vi har haft föreläsningar inför den här tentan under hela terminen. Några saker som vi hade föreläsning om i början av terminen har man hunnit glömma bort. Nu ska jag fokusera på en del per dag och förhoppningsvis lära mig tillräckligt mycket tills nästa torsdag då det är dags. 
 
I dag tog jag och Malena en promenad igen efter att hon hade slutat jobba. Skönt att komma ut lite och roligt med sällskap. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0