Uppsats

Ingen rast ingen ro. Efter tenta så är det dags för uppsats. 
I dag har jag suttit och skrivit i några timmar och det har gått skapligt. Jag fick ihop antalet ord jag behöver lämna in i första utkastet. Sen kände jag att jag skulle låta det vara en stund. På söndag fortsätter jag med den och då får man lite nytt perspektiv och kan förbättra den och lägga till det som behövs. När jag ändå hade skrivit så pass mycket så tänkte jag att jag kunde ta det lite lugnt framåt eftermiddagen när jag började känna mig lite trött. Jag har söndag och halva måndag på mig och jag behöver även gå till biblioteket på måndag och titta efter en bok som jag kanske ska använda. Det som jag är ganska säker på att läraren skulle klaga på just nu är att jag har för mycket egna åsikter utan att kunna styrka dem med litteratur. 
Efter en liten paus så satte jag mig och översatte en text från svenska till engelska, som skulle vara gjord till på måndag så nu är det klart. 
 
I kväll gjorde jag en god middag, kycklingwraps. Jag marinerade kycklingbitar som jag sedan stekte. Dessa blandade jag tillsammans med mango, avokado och körsbärstomater. Röran åt jag i tortillabröd med fullkorn och så toppade jag med lite sweet chili sauce. Gott! Det blev mycket mat och jag lyckades äta upp allt utom några kycklingbitar! Sen kände jag mig lite uppblåst i magen en stund! Kvällen består annars av Let´s dance, Skyfall och naturella cashewnötter. :) Jag brukar alltid äta rostade men hittade en lite större påse med naturella i dag som var lite billigare än nötterna brukar vara. De naturella var helt okej, men de har lite mindre smak. 
Skyfall är för övrigt bra men jag har inte sett klart den än. 
 
Jag har faktiskt gått ner lite i vikt den här veckan, men vi får väl se hur det ser ut efter helgen. I morgon har jag min dispensdag under månaden, vilket jag ser väldigt mycket fram emot! Jag, Emma och mamma (och Vilgot) ska på Lakritsfestivalen! Den har jag väntat på i flera månader. Jag kommer nog att vilja smaka på allt! :) Om jag köper med mig något så har jag dock bestämt att jag ska spara det tills den här månaden är slut. Det är ju bara 1,5 vecka kvar så det måste jag klara när jag har klarat hela den här tiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0