Blixtar och dunder

I går kväll när jag precis satt mig i sängen för att lägga mig, såg jag att det var ett rejält åskväder ute. Jag kunde inte hålla mig utan klev upp igen och tog fram kameran, bordsstativet och ett gäng böcker för att ställa kameran på, så den kom upp lite över fönsterkanten. Och så började jag fotografera. Jag höll in knappen så den knäppte hela tiden, tills det blixtrade. Sen rensade jag alla svarta kort, vilket ibland var många. :) Och så fortsatte jag om och om igen. Ibland testade jag att invänta blixten och tajma det och på det sättet fick jag faktiskt den bästa bilden.
Efter en stund la jag bort allt igen och la mig i sängen. Då kom världens blixt och jag hoppade snabbt upp igen! Fram med kameran men den här gången fick det bli på fri hand. Till slut verkade det värsta ha dragit förbi och jag la mig igen. Jag som skulle somna tidigt, men så blev det inte.
Bilder kommer till helgen.

Nu är jag hemma hos Emma och Jocke och är barnvakt åt Vilgot. Mysigt. :) De är ute och äter på tu man hand för första gången sen Vilgot föddes. Han sover nu så jag slötittar lite på tv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0