Fönsterputsning

Precis som de senaste dagarna startade jag denna fredag med att göra havregrynsgröt till frukost och sedan sätta mig och läsa. På eftermiddagen, precis när jag var på väg att gå och handla, kom jag på att jag skulle duscha av mina blommor som var lite dammiga. När jag ändå hade tagit bort blommorna från fönstren bestämde jag mig för att passa på och putsa fönstren när jag kommit hem från handlingen. Och så passade jag på att byta till höstgardiner. Och så fortsatte jag med att dammtorka lite. Framåt kvällen insåg jag att jag måste putsa utsidan på köksfönstret igen, för när solen sken på fönstret såg jag att det inte blev så bra gjort. I dag har jag även gjort Tina Nordströms goda citronglass och då insåg jag hur enkelt det var! Jag som har haft lemoncurd hemma länge för att jag skulle göra den. Däremot testade jag att göra den på turkisk yoghurt i stället för grädde, så jag får se hur den blev. Receptet finns på recept.nu. Utomhus var det verkligen höst i luften, trots att det var varmt ute. Men luften är mycket friskare nu. Ganska härligt faktiskt att hösten är på väg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0