Första gången?

I dag hände något på jobbet som jag tror är första gången för mig, trots alla år som jag jobbat inom kundtjänst. Det som hände var att jag inte kunde hålla mig för skratt när jag svarade. Jag trodde att jag hade skärpt till mig och slutat skratta när jag tryckte på Svara-knappen, men då började jag skratta igen när jag skulle säga min hälsningsfras. Jag fick snabbt försöka skärpa mig igen och svara. :) Som tur var så var det en tekniker som ringde och inte en kund. 
 
Anledningen till detta skratt? Jag brukar antingen lägga headsetet på bordet eller ha det hängande runt halsen. När det ringde den här gången så började jag leta efter headsetet på bordet och undrade högt var det hade tagit vägen. Då påpekade min bordsgranne att jag hade det på mig, runt halsen. :) Det kanske inte var så roligt egentligen, fast det kändes väldigt lustigt då och det kan också vara så att trötthet gjorde det ännu svårare att hålla sig. 
 
Jag tycker i alla fall att det är bra gjort att det aldrig har hänt förut, vilket jag tror, efter kanske åtta år med telefonjobb. Jag brukar alltid klara av att sluta skratta direkt när ett samtal kommer, eftersom jag vill vara professionell på jobbet. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0