Röjardag

Den här lediga måndagen startade jag med att vakna redan 8.40 och ligga kvar i sängen i 1,5 timme för att äntligen läsa ut boken En man som heter Ove. Om du inte har läst den tycker jag verkligen att du ska göra det. 
Att jag vaknade så pass tidigt berodde på att jag la mig ganska tidigt i går kväll. Konstigt nog är det lättare att komma i säng tidigt när jag är ledig dagen efter (om jag inte fastnar framför en film, då jag kan vara uppe halva natten). Det kanske beror på att när man jobbar så måste man hinna med mer saker på kvällarna, medan om man är ledig kan man passa på att göra det dagen efter. I dag har jag i alla fall rensat lite i garderoben och fått ihop en halv påse med kläder som ska skänkas bort, till H&M där det går till återvinning. Jag har även slängt en del. Min handväska som jag har använt i flera år har jag nu slängt eftersom den var så sliten. Men det är lite jobbigt, jag har så svårt att slänga saker. Jag har även rensat bland lite andra saker och fixat och donat. Skönt att få det gjort. Om du har trasiga, skitiga kläder eller bara sånt som inte används så tycker jag absolut att du ska fundera på att lämna det till H&M. Där kan man lämna kläder i vilket skick och vilket märke som helst och på ett eller annat sätt används det igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback