Julen

Nu är julen över och det känns som vanligt lite tomt och vemodigt... Det har varit en mysig julhelg med familjen. 
När jag kommit till Emma och Jocke på julafton åt vi tomtegröt direkt. Efter Kalle Anka och Kan du vissla Johanna åt vi julmiddag med en massa god mat. Som vanligt orkar man inte äta så mycket som man skulle vilja. Efter maten var det dags för julklappsutdelning och det var en hel del julklappar även i år. Vilgot var helt ointresserad av både julklappar och julgran. :) Många fina julklappar fick jag, som till exempel en fotobok med en massa bra tips, boken "Dödsdömd", dvd-box med serien Brothers and sisters, pengar, presentkort, gardin till köket, ett underställ och två led-ljus. 
På kvällen, eller snarare natten, var syrran så snäll att hon körde hem mig ända till Sundbyberg. Skönt att slippa åka kommunalt en gång och dessutom få hem julklapparna med bil i stället. Jag funderade på att sova över hos dem, men då hade jag ändå behövt åka hem en sväng dan efter till Zelda, så det var lika bra att åka hem och sova. 
På juldagen åkte jag tillbaka. Stackas Vilgot var förkyld och hade feber så han var inte lika pigg som han brukar. Under eftermiddagen och kvällen spelade vi spel och åt rester från julbordet. 
I dag har jag bara varit hemma och tagit det lugnt. Jag tog en lång sovmorgon först vilket var väldigt skönt. I morgon är det jobb som gäller. 
 
 
 
 
 
 
 
Vilgot leker med den fina julklappen från sin mamma och pappa. :)
 
Sen lekte han med frukt i stället!
 
Han fick även provsitta sin potta som han fick i julklapp. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0