Vasa och kusinträff

I går åkte jag återigen till Vasamuseet för att spela in ett par guidade visningar. Det var proppfullt på spårvagnen till Djurgården eftersom det är julmarknad på Skansen. På Vasamuseet gick jag alltså med på två visningar och det visade sig vara intressant att gå på flera stycken, eftersom de inte säger samma sak. :) Så nu har jag gått med på tre guidade turer och lärt mig en massa om Vasaskeppet och historia runt den tiden! Jag som inte ens är historieintresserad har ändå tyckt att det har varit roligt. :) 
Efteråt åkte jag hem och skrev ner lite grann av det jag kommit fram till, för att inte glömma bort det. Sen slog jag in de julklappar jag har köpt än så länge för att ta med hem till Emma och Jocke, där vi ska fira jul. Det är lika bra att ta med några i taget så det blir mindre att bära på tåget. :) 
På Centralen mötte jag min kusin som åkt hit från Uppsala. Jättekul att träffa henne! Det var nog ungefär ett år sen sist tror jag. I Fruängen väntade Emma och vår andra kusin, så vi fick skjuts därifrån. 
Under kvällen åt vi tacos och pratade en massa och hade det jättetrevligt. Det är väldigt sällan vi kan träffas alla fyra sådär. Vi är väl de kusiner som alltid har haft mest gemensamt och umgåtts mest eftersom vi är jämngamla (jag med den ena systern och Emma med den andra). 
 
I dag har jag tittat på Så mycket bättre eftersom jag missade det i går. Sen har jag förberett mig inför den muntliga presentationen vi ska ha på onsdag. Nu ska jag börja jobba med inspelningarna. Det är mycket att göra på kort tid nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0