Bra dagar

Nu har det varit tyst i bloggen några dagar. Jag har helt enkelt inte hunnit skriva något. 
I torsdags jobbade jag och direkt efteråt åkte jag till Söder för att träffa min barndomsvän Camilla. Vi har bara träffats tre gånger (tror jag) i vuxen ålder och sist var för tre år sedan, så det var på tiden att träffas. Vi bodde på samma gata i Tallåsen när vi var små men sedan flyttade de därifrån. Vi brevväxlade efteråt, hur länge minns jag inte, men sedan tappade vi kontakten. Emma var kompis med Camillas storasyster Charlotte och samma sak hände med dem. Men för några år sedan tog Emma kontakt med Charlotte eftersom det visade sig att de båda bodde i Stockholm. Jag tror de räknade ut att de inte hade setts på 17 år men efter att ha träffats igen blev de jättebra vänner, så genom dem har jag och Camilla också träffats igen. Camilla bor också i Stockholm. :) 
Vi gick till en bar och tog ett par glas vin och satt och pratade oavbrutet i några timmar, innan jag var tvungen att åka hem eftersom jag skulle jobba dagen efter. Det var en jättetrevlig kväll! 
 
På fredagen var det som sagt dags för ännu en jobbdag. Efter jobbet åkte jag hem en sväng och duschade och fixade till mig lite. Sen åkte jag till Söder för att möta upp Emma och Camilla (klasskompisarna, krångligt när folk heter samma sak!). Vi skulle gå och äta och gick först till Bishop Arms, men där var det fullt och 1,5 timmes väntetid så vi gick vidare och hamnade på Helenes krog. Där åt vi jättegod mat och satt och pratade till 23-tiden. Maten kom snabbt och var väldigt god och personalen verkade trevlig, så dit kan jag tänka mig att gå fler gånger. Jag åt babyback ribs till varmrätt och marängswiss till efterrätt. Ännu en trevlig kväll!
 
I går mötte jag Emma, Jocke, Vilgot, mamma och pappa på stan. Vi gick runt och kikade och avslutade med fika. Jag köpte två par trosor på Björn Borg. Tyvärr hittade jag inga skor, som jag verkligen behöver nu. Sulan är helt trasig på min sko... Sedan åkte vi i alla fall hem till Emma och Jocke. Där fixade Jocke jättegod mat, grekisk pytt. Sen tittade vi på Melodifestivalen. Det var ju inte särskilt bra låtar i den här delfinalen. Den enda som var bra var Cookies N´ Beans, fast det är ju ingen vinnarlåt som kan ta hem Eurovision. När det var slut åt vi efterrätten, hallonpannacottatårta. Jättegott! Sen var det dags för mig att åka hem. 
 
I dag ska jag plugga, städa, diska och ta en promenad. Jag hoppas jag hinner med allt. Jag skulle vilja träna Bodycombat, men jag har ont i halsen och har haft det sen i tisdags, så jag får nog nöja mig med promenaden. Det är ju jättefint väder så det blir ju också bra. Nu måste jag nog sätta igång, om jag ska hinna göra det jag ska. 
 
Maten jag åt i fredags. Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0