Måndag

I dag hade vi en föreläsning som tyvärr kändes lite onödig. Det var med en gästföreläsare så det var synd. Men man kanske får användning av den så småningom, men det kändes inte riktigt som man hörde något nytt eftersom det handlade om chattspråk och hur människor pratar och växlar mellan språk när de spelar dataspel. 
Efteråt satte jag mig med en tjej för att skriva en paragraf. Vi har inte jobbat ihop förut men det gick jättebra. Vi blev klara ganska snabbt och kom bra överens. Det var också väldigt skönt att jobba ihop med någon som man ser kan skriva, så jag inte behöver sitta och påpeka stavfel och sånt. 
 
Sen åkte jag till Sundbyberg. Började med att gå till Synoptik för att boka tid för en linskontroll och sen gick jag och handlade. I dag fick jag min lön och jag har nog aldrig fått så mycket pengar som jag fick den här månaden, med lönen och studiebidraget tillsammans. :) Knäppt att det händer när man pluggar! 
Väl hemma passade jag på att tvätta ett par maskiner eftersom det var ledigt i tvättstugan. Jag hade lyckats smutsa ner alla mina byxor, utom de som jag har använt i en vecka nu eftersom alla andra låg i tvättkorgen! 
Senare blev jag jättetrött igen, precis som i går eftermiddag. All energi och ork bara försvinner... :/ Därför blev det inte så mycket pluggande som jag hade tänkt. Jag gick igenom några ord bara inför tentan på fredag. Men som tur är så har jag två lediga dagar den här veckan som ska ägnas helt åt att plugga och förhoppningsvis träna. 
Till slut letade jag i alla fall fram lite energi till att laga middag, pasta- och broccoligratäng. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0