Mycket att göra

Efter dagens föreläsningar åkte jag hem och pluggade. Vår första tenta, som vi har om drygt tre veckor, handlar om att lära sig akademiska engelska ord. Det är 570 ordfamiljer, vilket blir cirka 3000 ord totalt efter böjningar av orden. Vi har listor med ordfamiljerna och exempel på meningar med orden, men översättningar till svenska har vi inte fått. I dag har jag börjat skriva upp vad orden betyder och har gjort den första listan. Nu har jag sex listor kvar. Jag är inte riktigt säker på hur jag ska gå tillväga för att lära mig så många ord som möjligt. 
 
Jag tror att det kommer att vara ganska mycket den här terminen. Vi blev nog lite bortskämda under den första terminen, så nu känns det som att det är jättemycket. Dessutom läser vi alla delkurser samtidigt vilket gör att det känns mer. Vi har haft flera kursstarter under de två första veckorna nu. Varje kurs och varje lärare har ju sina uppgifter och sina texter att läsa och så ska det göras samtidigt. 
Den här terminen ska vi bland annat göra fyra tentor, en uppsats och ett gäng skrivuppgifter till våra seminarier. Dessutom några gruppdiskussioner och en massa läsning. Och säkert något mer som jag inte vet just nu. Det hade nog känts helt okej om jag inte hade jobbat, men nu ska jag försöka att få ihop det med jobbet. Det ska nog gå, men så här i början känns det mycket. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0