Shopping

Dagen började med föreläsningar i ett par timmar. Sen var det dags att göra den sista delen av testet vi gjorde förra veckan, i studien om människors språkinlärning. Det var samma test som vi gjorde då, efter att vi hade fått chansen att lära oss olika ord, så det var väl helt enkelt för att se hur mycket vi kom ihåg efter en vecka. För att jag deltog fick jag en biocheck så det var ju bra. :) 
Sen var det tänkt att jag skulle åka hem och plugga och tvätta, men Emma ringde och frågade om jag ville möta henne på stan för en fika och det lät ju mycket roligare. :) Så vi gick till hennes kunds café och fikade. Jag åt toast eftersom jag inte hade ätit någon lunch och var dessutom duktig och stog över kakan som jag var så sugen på, en av mina favoriter! Efteråt gick vi och kikade i några affärer. Jag gick runt med mina trasiga skor och blev blöt om fötterna i snöslasket, så jag gick in i en skoaffär för att se om jag hittade några nya skor. Jag hittade ett par som var fina och på rea, men de kostade ändå 800 kr. Jag behövde ju verkligen nya skor och gillade dem, så Emma pushade mig lite till att köpa dem. :) Det borde ju vara bra kvalitet på dem eftersom de kostade en del. Så det blev ett köp och jag tog på mig dem direkt och bad killen på skoaffären att slänga mina gamla. :) 
När vi var klara med det vi skulle göra så tog jag bussen till Fridhemsplan för att ta tunnelbanan hemåt därifrån. Där gick jag förbi en Pocket Shop och gick in och kikade efter en engelsk bok. Jag har tänkt läsa en bok på engelska efter den jag läser just nu, för att få in engelskan ännu mer. Det är ju bra att vänja sig vid att läsa engelska och även att lära sig några nya ord eftersom vi totalt har två tentor i ordförståelse den här terminen och jag tror även någon mer sådan tenta nästa vårtermin. Så det fick bli The best of me. 
Det blev en mycket roligare eftermiddag än jag hade planerat. :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0