Första dagen på bilnummerleken

Tänkte berätta hur min dag har sett ut. 
Vaknar av ett sms från jobbet, som meddelar att det finns jobb i dag. Somnar om eftersom jag inte kan jobba i dag. 
Vaknar igen efter några timmar och när jag ligger och kollar Instagram så får jag ett nytt sms, direkt från personalplaneraren som meddelar att det finns jobb tisdag, onsdag och torsdag. Svarar direkt och bokar in två jobbdagar till den här veckan. :) Väldigt snällt av henne att höra av sig direkt! 
Kliver upp och gör mig i ordning. Åker sen till skolan för att träffa projektgruppen och förbereda talet. 
Åker till stan, kliver av vid Östermalmstorg för att gå till Hötorget. Chansar på vilken uppgång jag ska till, chansar såklart fel och hamnar drygt två km från Hötorget, enligt min mobil. Går tillbaka till rulltrappan för att åka till andra änden, möter Johannes Brost i rulltrappan. 
Kommer upp på andra sidan och går till Hötorget. Går till CityAkuten där de har drop in för vaccinering och får min andra spruta mot Hepatit A, ett år efter den första. :) Perfekt med drop in! 
Går vidare mot Panduro. Vid en korsning när jag väntar på grön gubbe ser jag helt plötsligt en bil med registreringsnummer 001! Efter att Emma och Jocke började med nummerleken, där man ska hitta bilar med alla nummer 001-999 och alla måste komma i rätt ordning, har jag funderat på att börja. Under hösten har jag börjat titta mer och mer efter 001 men inte sett någon. Men i dag så startar officiellt nummerleken! Det kommer dock att ta lååång tid, med tanke på hur länge jag väntat på den första. :) 
Handlar en del nya pysselsaker på Panduro. Tar tunnelbanan från Hötorget till T-Centralen, går mot mitt tåg. Ser att jag har en minut på mig och går snabbt, orkar inte springa. :) Kommer ner precis när tåget står där, men får ett hjärnsläpp och tror att jag ska åka mot Kungsträdgården (vilket jag gör när jag ska in till stan) och går åt fel håll. Missar alltså tåget, vilket jag ev. skulle ha gjort även om jag hade gått åt rätt håll direkt. :) Går till rätt sida i t-banan och väntar på nästa, bara omkring fem minuter. 
Kommer fram och går till Åhléns och tittar på rean, men handlar inget. 
Går hem och lagar makaroner och korv till middag. 
Och nu sitter jag här och ska strax starta filmen Stolen. Sen blir det en stund framför Idrottsgalan och sen god natt, för i morgon ska jag jobba. :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0